Συμβολική κατάληψη στον ΣΕΒ από το Σωματείο ΕΝΕΔΕΠ για τα ΒΑΕ

Συμβολική κατάληψη πραγματοποιούν αυτή την ώρα οι εργαζόμενοι στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά στο Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) με ένα και κύριο αίτημα: την ΕΦΑΡΜΟΓΗ των Βαρέων και Ανθυγιεινών ενσήμων τώρα σε όλους τους λιμενεργάτες. Την ώρα που στην τεράστια λίστα των εργατικών ατυχημάτων προστίθενται ονόματα των συναδέλφων μας, COSCO- DPORT- ΣΕΒ και κυβέρνηση με κάθε είδους τεχνάσματα και τερτίπια υποχρεώνουν συναδέλφους μας που έχουν ήδη συμπληρώσει τα συντάξιμα χρόνια με ΒΑΕ να εργαστούν 5 ολόκληρα επιπλέον χρόνια για να συνταξιοδοτηθούν χωρίς ΒΑΕ. Συνάδελφοι μας, δηλαδή, στα 62 τους χρόνια θα αναγκάζονται για ακόμα πέντε χρόνια να σκαρφαλώνουν στα 20 και 30 μέτρα για να λύνουν και να δένουν τα «χρυσά κουτιά τους» χωρίς καν βαρέα, και μετά θα αναρωτιόμαστε γιατί συμβαίνουν εργατικά ατυχήματα και γιατί εκατοντάδες συνάδελφοι μας υποφέρουν από σοβαρές μυοσκελετικές ασθένειες χωρίς καν φυσικά να θεωρούνται επαγγελματικές ασθένειες. Η εργασία στο λιμάνι εκθέτει σε κίνδυνο δεκάδες εκατοντάδες συναδέλφους μας και δεν θα ανεχτούμε ούτε άλλη μία μέρα χωρίς την εφαρμογή των όσων μας αναλογούν ΔΕΝ ΘΑ ΔΕΧΤΟΥΜΕ ΑΛΛΟ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΑ ΒΑΡΕΑ ΚΑΙ ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΑ ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΟΥ ΣΕΒ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2023 Συμβολική κατάληψη πραγματοποιούν αυτή την ώρα οι εργαζόμενοι στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά στο Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) με ένα και κύριο αίτημα: την ΕΦΑΡΜΟΓΗ των Βαρέων και Ανθυγιεινών ενσήμων τώρα σε όλους τους λιμενεργάτες. Την ώρα που στην τεράστια λίστα των εργατικών ατυχημάτων προστίθενται ονόματα των συναδέλφων μας, COSCO- DPORT- ΣΕΒ και κυβέρνηση με κάθε είδους τεχνάσματα και τερτίπια υποχρεώνουν συναδέλφους μας που έχουν ήδη συμπληρώσει τα συντάξιμα χρόνια με ΒΑΕ να εργαστούν 5 ολόκληρα επιπλέον χρόνια για να συνταξιοδοτηθούν χωρίς ΒΑΕ. Συνάδελφοι μας, δηλαδή, στα 62 τους χρόνια θα αναγκάζονται για ακόμα πέντε χρόνια να σκαρφαλώνουν στα 20 και 30 μέτρα για να λύνουν και να δένουν τα «χρυσά κουτιά τους» χωρίς καν βαρέα, και μετά θα αναρωτιόμαστε γιατί συμβαίνουν εργατικά ατυχήματα και γιατί εκατοντάδες συνάδελφοι μας υποφέρουν από σοβαρές μυοσκελετικές ασθένειες χωρίς καν φυσικά να θεωρούνται επαγγελματικές ασθένειες. Η εργασία στο λιμάνι εκθέτει σε κίνδυνο δεκάδες εκατοντάδες συναδέλφους μας και δεν θα ανεχτούμε ούτε άλλη μία μέρα χωρίς την εφαρμογή των όσων μας αναλογούν Η σημερινή κατάληψη στο ΣΕΒ στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα σε κάθε αποδέκτη που βάζει εμπόδιο στην εφαρμογή του νόμου. Η COSCO αξιοποιώντας τη συλλογική τους εργοδοτική ένωση – τον ΣΕΒ – έχει μπλοκάρει την εφαρμογή του νόμου που εντάσσει από το 2018 τους λιμενεργάτες στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στα Βαρέα και Ανθυγιεινά. Η υποκρισία της εργοδοσίας ξεπερνά κάθε όριο, αφού την ίδια ώρα που ο ΣΕΒ προσπαθεί για το συμφέρον της εργοδοσίας να εμποδίσει την εφαρμογή του νόμου για τα ΒΑΕ, την ίδια ώρα η DPORT (μέλος του ΣΕΒ) υποκρίνεται ότι τάχα επιθυμεί την ένταξη στα ΒΑΕ. Εφαρμογή εδώ και τώρα των ΒΑΕ σε όλους τους εργάτες Εφαρμογή της ΣΣΕ για όλους τους εργαζόμενους στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, χωρίς διαχωρισμό σε νέους και παλιούς, να σταματήσει η ομηρία στους εργαζόμενους μέσω εργολάβων και ΟΦΕ Μέτρα για την Υγιεινή και Ασφάλεια Το χρονικό: Ο νόμος ορίζει (άρθρο 17- Ν.3863/2010) ότι «ο πίνακας Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων καταρτίζεται για όλους τους φορείς Κοινωνικής Ασφάλισηςμε απόφαση του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, ύστερα από γνώμη της Διαρκούς Επιτροπής Κρίσεως Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων και γνωμοδότηση του Συμβουλίου Κοινωνικής Ασφάλισης (Σ.Κ.Α.)».Με βάσητον νόμο, εκδόθηκε το 2011 η σχετική απόφαση του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Φ10221/26816/929/30.2011) με τίτλο ”Βαριές και Ανθυγιεινές εργασίες” κατά την οποία σύμφωνα με την Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ, καθώς και του τοπογραφικού διαγράμματος του Παραρτήματος που προσαρτάται σε αυτήν, η Χερσαία Λιμενική Ζώνη του λιμένα Πειραιά περιλαμβάνει, εκτός από τον προβλήτα Ι και τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ. Σύμφωνα με την υπ’αριθμόν 27/2012 Εγκύκλιο τ.ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, το απασχολούμενο προσωπικό στον συγκεκριμένο χώρο υπαγόταν εξαρχής στις διατάξεις του Κ.Β.Α.Ε. ανάλογα με τον χώρο εργασίας και την ειδικότητά τους ή ανάλογα με την ειδικότητά τους ανεξάρτητα από τις επιχειρήσεις ή τον χώρο που εργάζονται. Αυτό είναι το ξεκάθαρο νομικό πλαίσιο, με το οποίο η εργοδοσία δεν συμμορφώνεται! Το 2018 το Σωματείο μας ΕΝΕΔΕΠ προχώρησε σε μαζικές απεργιακές μάχες στις προβλήτες της COSCO, σε σύγκρουση με την κυβέρνηση και την εργοδοσία! Αποτέλεσμα της 3ήμερης απεργίας μας ήταν η δέσμευση να επιλυθεί το δίκαιο αίτημα για ένταξη στα ΒΑΕ. Εκδόθηκε γνωμοδότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και διευκρινήσεις του Υπουργείου Εργασίας, οι οποίες κοινοποιήθηκαν στον ΕΦΚΑ, με συνέπεια να εκδοθεί από τον τότε Διοικητή του ΕΦΚΑ η υπ’αριθμόν 46/15.10,2018 Εγκύκλιος, σύμφωνα με την οποία: καθώς οι Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ αποτελούν τμήματα του Εμπορικού Λιμένα Πειραιά, οι διατάξεις της περίπτωσης 41 εδάφιο Α του ισχύοντος Πίνακα Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων, έχουν εφαρμογή για το εργατοτεχνικό προσωπικό (πλην υπαλλήλων γραφείων, φυλάκων και επιστατών) που απασχολείται στις εγκαταστάσεις διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμένα Πειραιά, καθώς βρίσκεται εντός της Χερσαίας Λιμενικής Ζώνης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά. Σε αυτό το τόσο σημαντικό ζήτημα που έχει ήδη κατοχυρωθεί νομοθετικά από το 2010 και επιπλέον έχουν δοθεί επιπρόσθετες διευκρινήσεις από το 2018 με την Εγκύκλιο του ΕΦΚΑ, η εργοδοσία COSCO-DPORT όχι μόνο δημιουργεί συνεχώς γραφειοκρατικά εμπόδια, αλλά μέσω του «λαγού» ΣΕΒ προσέφυγε στο ΣτΕ για να μπλοκάρουν την κατοχυρωμένη από τους νόμους ασφάλιση με ΒΑΕ των λιμενεργατών στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ , και με απίστευτο θράσος και υποκρισία δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται για την επίλυση του θέματος. Ας ξεκινήσουν να κολλάνε τα ένσημα μας από την αρχή και ας αφήσουν τα «ψόφια» Επισυνάπτεται και το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Ναυτιλίας του 2018 που ενημέρωνε για την από το 2010 νόμιμη ένταξη μας στα ΒΑΕ. Πέντε χρόνια μετά και δεν μας έχουν κολλήσει μισό ένσημο!
[blogger]

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.